Talerze Ride
( ilość produktów: 246 )Sabian Crescent Pang Thang 20
Istanbul Mehmet Sultan Jazz Ride 22
Istanbul Mehmet Origin Dark Ride 20
Istanbul Mehmet Nostalgia 50'S Ride 20
Meinl Classics Custom Dual Ride 20
Meinl Byzance Extra Dry Medium Ride 22 B22EDMR
Meinl Byzance Extra Dry Dual Crash-Ride 22 B22DUCR
Meinl Byzance Foundry Reserve Light Ride 22
Istanbul Mehmet Legend Dry Ride 22
Talerz Ride to jeden z trzech najważniejszych talerzy w zestawie perkusyjnym. Tak jak i hi-hat, pełni rolę talerza prowadzącego, podkreślającego rytm utworu. Zazwyczaj jego miejsce jest po prawej stronie zestawu perkusyjnego, przed lub za drugim crashem. Talerz tego typu składa się jak wszystkie inne z powierzchni, krawędzi i główki, zwanej bellem. Z tą różnicą, że w talerzach typu ride używa się ich w dużo szerszym zakresie. Jako talerz prowadzący najczęściej jest uderzany pałeczką w powierzchnię talerza. Jeśli podzielić odległość od bella do krawędzi na 6 równych części to najczęściej uderza się w okolicach 1/3 odległości od krawędzi. W tym miejscu dźwięk jest najbardziej wyważony i najłatwiejszy w kontroli.
Talerz Ride ? najpopularniejsze rozmiary i grubości
Najpopularniejszą średnicą w tej grupie jest 20? (ok. 51 cm) i to od niej zazwyczaj rozpoczyna się swoją przygodę z perkusją, gdyż występuje w niemal wszystkich, gotowych zestawach talerzy. Wielkość ta jest najbardziej uniwersalna pod kątem klarowności brzmienia i łatwości w grze.
Następną popularną średnicą jest 22?. Dużo większy talerz o większej amplitudzie falowania talerza. Najczęściej produkowany w grubościach medium i cieńszych. Im cieńszy i bardziej płaski profil talerza tym większe falowanie i więcej szumu, a mniej selektywności. Dalej w kolejce stoją już ride 24?, które są bardzo trudne w grze i wymagają od perkusisty sporych umiejętności aby nad nim zapanować i żeby brzmiał tak jak tego chcesz. Warto zwrócić uwagę na pozornie nietypowy rozmiar, czyli 21?. Często średnica 20? jest za bardzo klarowna, ma za mało tzw. body, a 22? ma za dużo szumu. Idealnym wyważeniem tych dwóch cech jest średnica 21? i staje się ona coraz bardziej popularna. W seryjnej produkcji i sporej sprzedaży znajdują się 21 Sabiana oraz Istanbula. W stawce znajduje się też Zildjian z genialnym ridem K Sweet.
Tak jak we wszystkich talerzach znajdą się też nietypowe konstrukcje, jak np. mega bell ride 18, który cechuje się ogromną główką i małą powierzchnią. Dzięki temu jest mega selektywny i świetnie sprawdza się w szybkim metalowym graniu. Znajdą się też takie o średnicy 26?, ale to już kolosy. Znaleźć można też talerz nazwany flat ridem. Jak sama nazwa wskazuje jest to blaszka pozbawiona bella. Ma jedynie zwiększoną grubość w miejscu otworu.
Grubość talerza i jego profil, mają ogromny wpływ na brzmienie. Im talerz jest grubszy, tym jest sztywniejszy. Wibruje z niską amplitudą, ale wysoką częstotliwością. Takie brzmienie jest ciasne, przecinające powietrze i bardzo selektywne, co często jest pożądane w muzyce rockowej i metalowej. Grubości Heavy uznawane są za najbardziej wytrzymałe. Nic bardziej mylnego. Przez sztywną konstrukcję zdecydowanie łatwiej pękają niż talerze cienkie, które są bardziej miękki i plastyczne przy uderzeniu. Grubość Medium to najbardziej popularna i najczęściej stosowana grubość talerza w tego blachach. Połączenie selektywności, rozmycia i uniwersalności brzmienia. Jeśli nie wiesz czego szukasz, to bezpiecznym rozwiązaniem będzie to 20 medium. Przechodząc do grubości medium thin i thin wchodzimy w świat miękkich talerzy, które mają świetną reakcję na pałkę, dużą amplitudę drgań i niższe brzmienie. Można na nich też w miarę bezpiecznie crashować. Grubości Paper Thin i Extra Thin są ostatnimi czasy bardzo pożądane i poszukiwane. Skierowane są głównie do profesjonalistów i pasjonatów świetnego brzmienia z pełną kontrolą dynamiki