Gwarancja, Reklamacja, Serwis
W jaki sposób poprawnie skorzystać z gwarancji?
Aby zgłosić uszkodzenie z tytułu gwarancji w naszym sklepie należy:
1. Przygotować dowód zakupu (oryginał paragonu fiskalnego, ksero faktury VAT lub innego dokument jednoznacznie potwierdzającego zakup)
2. Wydrukować i czytelnie wypełnić formularz (znacząco przyspiesza całą procedurę)
3. Przygotować produkt do wysyłki (pamiętaj o bezpiecznym zapakowaniu przesyłki)
4. Wysłać wymienione powyżej dokumenty oraz produkt na adres sklepu:
DrumCenter - Sklep Perkusyjny
"SERWIS"
ul. Św. Floriana 6A
85-030 Bydgoszcz
Przed zgłoszeniem uszkodzenia z tytułu gwarancji oraz w razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z naszym serwisem:
serwis@drumcenter.pl lub (52) 379 35 58
Jaki okres gwarancji obowiązuje na produkty sprzedawane w sklepie?
Produkty sprzedawane w sklepie DrumCenter.pl pochodzą z legalnych i oficjalnych źródeł i objęte są gwarancją producenta / importera obowiązującą na terenie Polski.
Szczegółowe warunki realizacji gwarancji jak i okresu na jaki zostaje gwarancja udzielona są określone w karcie gwarancyjnej wydanej przez importera / producenta lub na karcie towaru. Zwykle okres gwarancji ustalany przez producenta/dystrybutora wynosi 24 miesiące.
Korzystanie z gwarancji nie wyklucza zapisów ustawy o niezgodności towaru z umową pamiętając o tym iż postępowanie gwarancyjne i zgłoszenie niezgodności towaru z umową nie mogą toczyć się jednocześnie.
Szczegółowe warunki gwarancji na talerze perkusyjne
2. Egzemplarze talerzy poddane maszynowej jak i ręcznej obróbce mogą posiadać cechy wynikające z procesu produkcyjnego (obróbka, toczenie, kucie, polerowanie), nie mające wpływu na brzmienie i wytrzymałość instrumentu. Dodatkowo do takich cech zaliczają się także drobne przebarwienia, ślady po palcach i wypolerowany z dwóch stron otwór (efekt uchwytu tokarskiego). Tego typu cechy nie są wadami i nie obniżają właściwości brzmieniowych. Tym samym nie mogą być podstawą do reklamacji.
3. Dystrybutorzy lub producenci udzielają supportu gwarancyjnego lub prawa wymiany w stosunku do sprzedawanych marek na okres:
- Sabian – 24 miesiące (nie przedłuża się – okres liczony od daty zakupu)
- Zildjian – 24 miesiące (nie przedłuża się – okres liczony od daty zakupu - wyłącznie pęknięcia po toczeniu)
- Istanbul Agop – 24 miesiące (nie przedłuża się – okres liczony od daty zakupu)
- Istanbul Mehmet - 24 miesiące (nie przedłuża się - okres liczony od daty zakupu)
- Paiste – 24 miesiące (przedłuża się)
- Meinl – 24 miesiące (przedłuża się)
- Stagg – 24 miesięcę (nie przedłuża się – okres liczony od daty zakupu)
- uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania sprzętu
- uszkodzenia powstałe w skutek upadku, nadepnięcia, zmiażdżenia
- uszkodzenia typu keyhole lub pęknięcia promieniste wewnątrz otworu
- uszkodzenia na krawędzi talerza (pęknięcia lub wgniecenia)
- wielokrotne pęknięcia wskazujące na użytkowanie talerza po powstaniu uszkodzenia.
5. Nawiercanie otworów, własnoręczne nitowanie, cięcie krawędzi lub inne czynności ingerujące w strukturę talerza skutkują automatyczną utratą gwarancji lub prawa do wymiany.
6. Gwarancja lub prawo wymiany producenta lub dystrybutora tyczy się tylko wad materiałowych lub produkcyjnych z wyjątkiem uszkodzeń wymienionych powyżej.
7. Gwarantem jest zawsze producent lub dystrybutor, nie sprzedawca
8. Gwarancja lub prawo wymiany nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
9. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów klient, który nabył towar za pośrednictwem internetu ma prawo do jego zwrotu w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. O szczegóły zapytaj sprzedawcę. Prawo zwrotu nie przysługuje klientom nabywającym talerze w sklepie stacjonarnym.
10. Instrukcja obsługi jak i szczegółowe warunki zawsze są załączane do sprzedawanego talerza, a wszelkie zgłoszenia muszą odnosić się do zawartych w nich warunków i postanowień.
Czym jest odpowiedzialność sprzedawcy za "niezgodność towaru z umową"?
Sklep DrumCenter.pl ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z Art. 10 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 r.
W przypadku sprzedaży nie stanowiącej sprzedaży konsumenckiej wyłącza się przepisy zawarte w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
W przypadku występowania z tytułu niezgodności towaru z umową, reklamowany towar wraz z odpowiednim pismem, określającym rodzaj niezgodności, oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji naszych zobowiązań należy przesłać na adres naszej firmy.