Pady perkusyjne i kontrolery do perkusji elektronicznej

( ilość produktów: 18 )

Pady do perkusji elektronicznej to podstawowy element każdej perkusji elektronicznej. To one są w przypadku instrumentu elektronicznego naszymi bębnami i talerzami. W połączeniu z modułem perkusyjnym są odpowiedzialne za wydobycie dźwięku z instrumentu. Pad po uderzeniu przesyła sygnał do modułu, który wyzwala odpowiednia próbką audio.

 

Pady do perkusji elektronicznej - rodzaje i zastosowanie

 

Pady tomów i werbli różnią się od siebie budowa i wielkością. W ofercie znajdziemy pady gumowe, które były standardem przed laty, aż do momentu kiedy zostały wyparte przez pady siateczkowe. Najbardziej popularnym padem gumowym jest Roland PD-8, który ma opinię niezawodnego i niezniszczalnego pada tomów czy werbla. Pomimo starszej konstrukcji jest bardzo często wybierany jako dodatkowy pad toma do zestawu perkusyjnego czy też do samplera perkusyjnego np. Roland Spd-sx. To także jeden z najtańszych padów perkusyjnych na rynku. Pady siateczkowe są obecnie najbardziej popularne ze względu na swoje właściwości. Odbicie jest bardziej zbliżone do tradycyjnych naciągów i co ważne w większości padów siateczkowych możemy zmieniać napięcie siateczkowej membrany poprzez ?strojenie? śrubami naciągowymi.  Owo strojenie oczywiście nie wpływa na wysokość tonalną próbek audio. Zmienia się jedynie feeling gry na instrumencie. Zdecydowana większość padów werbla i tomów to pady dwustrefowe, zapewniające dwa sygnały wyzwalane osobno z powierzchni i obręczy (krawędzi) pada.

 

Pad perkusyjny stopy także może być różnej budowy. Pady bębna basowego różnią się od siebie przede wszystkim wykonaniem . Mogą być zarówno gumowe jak i siateczkowe. Gumowe pady stopy są dużo głośniejsze i jeśli ćwiczymy w mieszkaniu nasi sąsiedzi delikatnie mówiąc nie będą zadowoleni. Z hałasem wytwarzanym przez pad stopy gumowy można sobie poradzić stosując tzw. cichy bijak, którym zastępujemy tradycyjny bijak w naszej stopie perkusyjnej. Pady siateczkowe są dużo cichsze tak jak w przypadku padów werbli i tomów. Odbicie nie jest tak twarde i bardziej przypomina odbicie tradycyjnego naciągu zestawu akustycznego. Pady stopy są jednostrefowe.

 

Kontrolery do stopy to połączenie pada i pedału do stopy w jednym. Najbardziej profesjonalnym kontrolerem obecnie na rynku jest Roland KT-10, który zapewnia bardzo realistyczne odczucia i gra się na nim jak na normalnej stopie perkusyjnej. Roland KT10 to masywna konstrukcja z prawdziwą przekładnią z bezpośrednim napędem i sprężyną zapożyczoną z mechanizmów premium wraz z wbudowanym, specjalnym "bijakiem".

 

Pady talerzy takich jak crash, ride czy hi-hat także można dokupić osobno. Te pady są zwykle dwustrefowe lub trzystrefowe i posiadają w komplecie niezbędne okablowanie oraz akcesoria montażowe. Należy pamiętać o dokupieniu ramienia do pada talerzowego gdyż zwykle sa one sprzedawane osobno. Pad hi-hatu może być zwykłym padem talerzowym , takim jak np. Roland CY- 5 i w takim przypadku za otwieranie i zamykanie hi-hatu będzie odpowiedzialny kontroler nożny. Może to być także bardziej zawansowana konstrukcja mechaniczna, działająca jak akustyczny hi-hat. Taki pady jak np. Roland VH10 to dwuczęściowe pady, które montuje się na zwykłym statywie do hi-hatu. Kontrolery do perkusji elektronicznej pełniące funkcje pedału od hi-hatu służą do kontroli brzmienia hi-hatu. Analogicznie do hi-hatu akustycznego pozwalają na uzyskanie brzmienia otwartego jak i zamkniętego oraz grania hi-hatu nogą.

 

Perkusja elektroniczna to instrument, który zapewnia nam możliwość cichego grania w domu. Pad elektroniczny jest jej esencjonalnym składnikiem. Właściwy dobór padów pozwoli nam ćwiczyć i grać efektywnie. Jeśli masz wątpliwości jaki pad perkusyjny dobrać do swoje perkusji lub samlpe pada chętnie doradzimy w wyborze.

pixel