Talerze Zildjian

( ilość produktów: 183 )

Talerze Zildjian

Zildjian to najbardziej znana marka talerzy perkusyjnych na świecie. Avedis I był armeńskim alchemikiem żyjącym w Konstantynopolu. Zgłębiał on tajniki procesów obróbki stopów metali i stosował do tworzenia instrumentów. Dzieło Avedisa szybko się rozpowszechniło i było stosowane jako wezwanie do codziennej modlitwy, religijnych uczt, królewskich wesel oraz bardzo szeroko w armii osmańskiej.

W 1622 roku Sultan Osman II nadaje Aveidosowi nazwisko rodowe "Zildjian", co oznaczania w języku ormiańskim "son of a cymbal maker". Historia niezależnej marki Zildjian zaczyna się od 1623 roku, kiedy to Avedis I otrzymuje zgodę na opuszczenie pałacu sułtana i otrzymuje zgodę na stworzenie własnej odlewni w miejscowości Samatya na przedmieściach Konstantynopola. Tak zaczęła się historia tej niezwykłej marki.

Talerze Zildjian - podział na serie

Seria Zildjian Planet Z otwiera ofertę tego producenta. Talerze te wykonane są z mosiądzu i oferują bardzo dużą wytrzymałość. Dedykowane dla początkujących perkusistów, którzy nie mają jeszcze wyrobionej siły uderzenia. Doskonale sprawdzi się też w salkach prób, domach kultury, gdzie przewija się wielu perkusistów.

Druga w kolejności seria Zildjian ZBT została zastąpiona przez serię Zildjian I Family. To talerze wykonane z brązu B8. Jasne, szkliste i wybuchowe w dużej gamie rozmiarowej. Nowością w tym segmencie są talerze typu trash-crash, czyli talerze efektowe z otworami, które wdarły się przebojem także w średnią półkę cenową talerzy.

Nowością w ofercie producenta jest seria Zildjian S Family, której zadaniem jest łączyć w sobie brzmienie z zawodowych talerzy z bardzo wyważoną ceną. Segment, ten Zildjian próbuje już od dłuższego czasu zagospodarować. W międzyczasie była seria ZXT, ZXT Titanium i kilka innych. Dopiero seria S Family przebiła się popularnością i bardzo dobrym stosunkiem jakość / cena. Talerze z tej serii wykonane są z brązu B12 (12% cyny). To doskonałe połączenie profesjonalnego, jasnego i przebijającego się brzmienie z większą wytrzymałością niż w przypadku talerzy z B20.

W przedziale zawodowym, czyli seriach znanych jako Avedis i A Custom nastąpiło sporo zmian, w których osoba nieśledząca na bieżąco zmian może się pogubić. I tak, wcześniejsza seria nazywana przez wszystkich Avedis została wciągnięta do grupy Zildjian A Series i przybrała nazwę Zildjian A. Natomiast obecna seria Avedis to nawiązanie do historycznych modeli pokrytych patyną. Takie lekkie pomieszanie z poplątaniem. Zildjian A to talerze wykonane z brązu B20. Pełne mocy, energii i lekko brudnego charakteru brzmienia. Najczęściej stosowana seria w przypadku rockowej muzyki.

Zildjian A Custom to najpopularniejsza seria tego producenta. Jasna, szklista, błyszcząca, przeszywająca. Kwintesencja rockowego brzmienia. W serii tej znajduje się najwięcej modeli, średnic i grubości. Do wyboru do koloru. Jeśli ktoś poszukuje rockowego brzmienia to koniecznie musi pomyśleć o serii A Custom.

Zildjian K to seria otwierająca drzwi do ciemniejszego brzmienia, które mocno nawiązuje do historii marki i wcześniejszej produkcji w Turcji. Ciemne, ciepłe i szumiące brzmienia, tak w skrócie można opisać serię K. Jedna z najbardziej pożądanych serii zarówno na rynku pierwotnym, jak i ryku wtórnym. Znaczek K zna prawie każdy perkusista, stał się on symbolem jakości i niepowtarzalnego, tradycyjnego brzmienia.

Z serii Zildjian K z czasem wyrosła też seria Zildjian K Custom, która stała się równie bardziej nowoczesna, a jednocześnie bardziej konserwatywna. Modele dedykowane wyłącznie do lżejszego grania, jak i takie, które sprawdzą się w metalowych klimatach. Seria K Custom pełna jest sprzeczności. Tym właśnie zachwyca, gdyż nie jest ukierunkowana na żaden styl, a w każdym może doskonale się odnaleźć. Doskonałym przykładem może być K Custom Hybrid, który stosowany jest o muzyki jazzowej po granie jazzowe. Natomiast modele K Custom Special Dry to kompletne przeciwieństwo serii Hybrid, ciemne, suche, mroczne.

Kerope to kolejna w hierarchii marki seria. Tym razem pełne nawiązanie historyczne, zarówno pod kątem tradycyjnych metod produkcji, jak i samego, patynizowanego wykończenia. Ciemne i suche brzmienie przenosi nas w czasie do 14 etapowego systemu produkcji. Ograniczona liczba modeli do minimum. Same duże rozmiary. Crashe, które są ridami i ride, które są crashami. Brak rozgraniczenia. Talerze świetnie pracujące pod pałeczką perkusyjną. Wymagające i trudne w graniu. Jednak kiedy poznać je bliżej, całą swoją paletę barw oddają w pięknym kolorycie.

Zildjian Constantinople to najdroższa seria tego producenta, w całości produkowana ręcznie. Widoczne ślady po głębokim młotkowaniu, pozostawiona ślady po nożu tokarskim. Każdy talerz jest inny. Nie ma dwóch takich samych. Niepowtarzalne brzmienie dla wyjątkowego bębniarza.

Prócz ogromnego wyboru efektowych talerzy w powyższych seriach Zildjian ma jeszcze osobną grupę produktów, która nazywa się Zildjian FX. W skład tej serii wchodzą legendarne belle ZIL-BELL, talerze Oriental China, Spiral Stackery czy trashformery. Niedawno do tej serii dołączyły też talerze typu stax o nazwie Zildjian FX Stack, które przebojem zdobywają rynek.

Granie na perkusji to głośna zabawa. Zildjian początkowo stworzył talerze elektroniczne o nazwie GEN16, czyli podziurkowane talerze, które są cichsze o 80% od klasycznych talerzy perkusyjnych. GEN16 wyposażone były też w przetworniki piezoelektryczne. Po kilku latach Zildjian wprowadził do oferty talerze Zildjian Low Volume.

Ciche talerze LV80 zrewolucjonizowały podejście do cichszego grania na bębnach. Realny feeling, podstawowy ton talerza przy uderzeniu, a jednocześnie niewielka głośność. W skrócie. Zildjian Low Volume to talerze do cichego grania.

pixel